18 november 2014

Sociaal Domein door Bianca

De komende maanden zal ik regelmatig op onze PvdA site berichten over de veranderingen in het Sociaal Domein.

De belangrijkste bedoeling van de veranderingen is dat we met elkaar gaan samenleven, zorg hebben voor elkaar, het samen doen, solidair zijn en niet wegkijken. En samen-leven is toch eigenlijk wat iedereen wil? Samen met respect voor de ander, samen zonder betuttelen of over de grens van de ander gaan.

Het gaat bij deze veranderingen om de hulp en zorg voor de jeugd, de langdurige hulp en ondersteuning, huishoudelijke hulp en het zorgen dat zoveel mogelijk mensen aan het werk komen.

Het gaat om veel veranderingen, die zo met elkaar samenhangen dat we in Leek spreken over veranderingen in het Sociaal Domein.

Soms raken meerdere veranderingen één persoon of gezin en kunnen zo van grote in vloed zijn op het dagelijks leven.

Misschien heeft u zelf, of heeft iemand in uw omgeving met deze veranderingen te maken. Misschien met alleen een verandering bij de WMO, maar misschien ook met veranderingenbij de jeugdzorg. Misschien is voor u duidelijk wat er gaat veranderen en wat dat voor u betekent. Maar het kan ook zijn dat het voor u niet duidelijk is en dat u niet weet waar u terecht kunt.

Bij www.leek.nl/zorg en bij www.hoeverandertmijnzorg.nl kunt u veel informatie vinden over allerlei veranderingen. Toch kan het zijn dat deze informatie u niet helpt, onduidelijk is of nog meer vragen oproept. U bent van harte welkom om met ons contact op te nemen.

Wij nodigen u uit contact met ons op te nemen als u vragen heeft, even met iemand wil spreken, iets niet begrijpt, of nog anders.

Onze ombudsfunctionaris Anne van der Laan is onze eerste aanspreekpersoon, maar u kunt ook altijd bij een van de andere fractieleden terecht.

Anne van der Laan, onze ombudsfunctionaris, is bereikbaar via de mail: [email protected] of zijn nummer: 06 51 834 997, bij voorkeur tussen 17.00 en 18.00 uur

Op deze website staan de fractieleden, hun e-mailadressen en hun telefoonnummers.

Of wij u kunnen helpen weet ik niet, maar een luisterend oor bieden en met u meedenken over uw mogelijkheden kunnen wij altijd!

Bianca Kaatee